نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مسلمانان در زمینه زندگی نادرست ایجاد شده است، گفت : در اوقاف حق نداریم، حق و حقوق مردم را پایمال کنیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بنا به تشخیص خود از این سمت استعفا داد.
 
وی با اشاره به اینکه مدیر کل اوقاف استان زنجان در راستای احیای موقوفات و ساماندهی آنها در سطح استان اقدامات خوبی انجام داده است، بیان کرد: نکاتی که مدیر کل سابق اوقاف استان زنجان انجام داده‌اند، امور کشوری است که در استان انجام شده است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌های ابلاغی سازمان اوقاف به صورت سالانه اضافه کرد: این برنامه‌ها صرفا ابلاغ نیست، بلکه اجرایی نیز می‌شود و هر استان که عملکرد خوبی داشته باشد، تشویق و استانی که عملکرد خوبی نداشته باشد، تذکر دریافت می‌کند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بر اساس تشخیص برنامه‌ریزی شد که چهار مدیر کل از استان‌ها اقدامات ستاد کشوری را بازبینی کنند، بیان کرد: محمدی با تاکید بر اینکه با ایجاد سامانه موقوفات قرار شد که گزارش مربوط به موقوفات به صورت تایپی در سامانه ثبت و گزارش شاهدان نیز به صورت شرعی ثبت شود، بیان کرد: بیش از ۹۹ درصد آنچه که در زمینه وقف نامه‌ها بود در سطح کشور اتفاق افتاد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اجرای نیات واقفان به صورت اصولی صورت گرفت، افزود: تجلیل از واقفان نیز از دیگر اقداماتی بود که در راستای ترویج فرهنگ وقف صورت گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اجرای نیات واقفان ۲۰۰ نفر به کربلا اعزام شدند، اظهار کرد: امسال نیز ۵۰۰  نفر به این سفر اعزام می‌شوند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به تهیه ۱۴ هزار بسته مورد نیاز دانش‌آموزان در کشور طی سال گذشته بیان کرد: در زمینه کمک به بیماران موقوفات درمانی نیز ۱۰ هزار نفر بهره‌مند شدند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی از افراد وقف را مال بی‌صاحب می‌پندارند، بیان کرد: در برخی از موارد افراد حتی خوردن وقف را ثواب می‌دانند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مسلمانان در زمینه همین زندگی نادرست ایجاد شده است، افزود: در اوقاف ما حق نداریم، حق و حقوق مردم را پایمال کنیم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما حق پایمال کردن اموال وقفی را نداریم، تصریح کرد: در اوقاف حق نداریم که حق واقف را پایمال کنیم چرا که وی برای جمع‌آوری مالش زحمات فراوان کشیده است و در صورت پایمال شدن باید به واقف نیز جوابگو باشیم.
 
وی با ابراز امیدواری در زمینه فرهنگ‌سازی وقف در جامعه افزود: رسانه‌ها زحمات فراوانی در این زمینه متحمل شده‌اند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه هنوز در زمینه وقف با نقطه مطلوب فاصله بسیاری است، تصریح کرد: کارکنان اوقاف باید امین واقفان باشند.
 
وی با اشاره به اینکه همین اقدام درست شاید موجب اعتراض برخی از گروه ها شود، بیان کرد: مهم رضایت خداوند و واقف است که هر کارمند باید در نظر داشته باشد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات استان زنجان قریب به ۲ هزار و ۴۰۰ و رقبات استان نیز ۲۵ هزار مورد است، اظهار کرد: امیدواریم تعداد موقوفات در استان با اعتمادسازی افزایش یابد.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم GIS بیان کرد: این سیستم نیز اقدام خوبی در ثبت موقوفات و حفظ آنها بوده است.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در سطح کشور ابلاغ سراسری است که ۴۰ درصد نذور که به امامزادگان داده می‌شود، برای عمران و آبادی، ۳۰ درصد برای امور جاری و ۲۰ درصد نیز برای امور فرهنگی هزینه شود، اما برخی از افراد با این اقدام مخالف هستند.
/2759/